Tillbaka i Alicante

Nu är vi tillbaka i Alicante! Här spenderar vi våra sista fem nätter innan vi åker hem. Vi bor på ett hotell som heter Hospes Amerigo, mitt i smeten. Vi kom i onsdags och har sedan dess ätit paella två gånger (och en massa annat gott förstås), badat i poolen på takterrassen, åkt karuseller, hoppat studsmatta i sele, fäktat med Kapten Krok och bestigit borgen Santa Barbara med fam Ringborg (Ellen och Filippa).
Vi har det sååå bra! Men det är sååå varmt... 30 grader vid 23-tiden!

Filippa och jag.

Sista dagarna

Hej!
Dåligt bloggande. Måste vara värmen. Det är närmare 40 grader på dagarna!
I tisdags firade vi Ludvig. Då var det exakt 1 år sedan han kom till Svergie, från Filipinerna. Vilken tur att han fick bästa Nettan och Micke som föräldrar!!
Resterande dagar i Moraira har vi badat mycket i poolen (förstås) och några gånger på stranden. När vi barn blir trötta på solen kryper vi upp i soffan och tittar på paddorna....

Bilder på huset

Sen frukost

Godmorgon! Idag tog pappa och jag sovmorgon. Därför äter jag frukost nu (kl 11.45)! Vi har hittat Wasa knäcke i vår närmsta supermarket!! Mums😋

Strand och skattjakt!

Hej!
Igår gick vi (1,4 km i 35 grader!) till stranden. Det var kul! Det var jättehöga vågor som vi barn älskade att hoppa i. Sedan åt vi en god lunch i skuggan. Det var för varmt för att gå hem så vi åkte taxi. På kvällen fixade mamma och nettan skattjakt! Skatten låg i en mörk fängelsehåla och var en stor godisstrut!

Mammas öl....

Moraira

På torsdagen skulle vi bege oss mot Moraira, till vårt hus som vi ska bo tillsammans i en vecka. Vi åkte tåg i 2,5 timme! Men det var inte så tråkigt som jag trodde. Vi åt kex och frukt och tittade på paddan. Vi bytte tåg i Benidorm och där på tågstationen fick vi glass!!! Vårt hus är jättestort och det finns en härlig pool som vi badar i hela dagarna. Ska visa mera bilder på huset senare.
Här väntar vi på tåget i Alicante.

Ludvig, Ellen och jag på tågstationen i Benidorm.
Första doppet!

Finaste mammorna..

Nu är dom här!

Nu har äntligen mina kompisar Ellen, Filippa och Ludvig kommit! Familjerna Ringborg och Norlander/Sandberg anlände till Alicante i onsdags. På kvällen (kl 23!) åt vi på La taberna Gourmeta. Barnen fick hamburgare (jag åt hela!) och dom vuxna åt massor med tapas som de var helt lyyyyriska över! Efteråt åkte vi karusell vid hamnen. Sedan var det tack och godnatt för alla...zzzz

En flicka bajsade på torget!!

Härom kvällen stod vi på ett torg och tittade på barn som badade i en fontän. Helt plötsligt sprang en tjej fram till ett träd bredvid oss och satte sig och bajsade!!

Jag vet vad jag ska bli när jag blir stor!

Jag har blivit riktigt bra på att fota! Om jag får säga det själv. Nu kan vi äntligen få lite bilder på mamma och pappa tillsammans. Dom här bilderna har jag tagit:

Några fler bilder

Hej! Det är väldigt dålig uppkoppling på hotellet. Det är därför jag inte bloggat så mycket. Men nu har jag kommit på att det är vissa tider som det funkar bättre.
Igår när vi hade ätit lunch gick vi till varuhuset El cortes inglés. Pappa skulle köpa solglasögon och flip flop. Och jag fick oxå nya flip flop! Frost-flip flop!!!
Här kommer mera bilder från våra dagar här:

Spanien!

Hej! Nu är jag på semester för fjärde gången i år. Vi har nämligen redan varit i Thailand (kom hem 1 januari 😊), Barcelona (april) och Kroatien (maj). Och nu Spanien igen. Vi flög till Alicante och här ska vi vara i 4 nätter. Sedan ska vi bo i en villa tillsammans med familjerna Sandberg/Norlander och Ringborg. Då blir vi fyra barn som kan leka. Tjohoo!
Vi kom hit i söndags och idag är det tisdag. Imorgon kommer dom andra familjerna. Vi bor på ett hotell som heter Melia. Här bodde vi för 5 år sedan när jag var 3 månader. Det är ett STORT hotell med många trappor, korridorer och städerskor. Och det är väldigt rörigt på frukosten. Men mycket gott att välja på! Min favoritfrukost är Baguette med serranoskinka. Och melon till efterträtt!
Jag har fått en badkompis som heter Saga och är från Skåne. Vi busar i poolen hela dagarna. Nu ska jag rita färdigt en teckning. Sedan ner till poolen!