Godnatt!

Nu ligger vi i sängen, mamma och jag. Vi har precis läst saga. Nu ska vi släcka! Godnatt!

Gårdagens outfit

Fisken i vattnet!

Fisken har blivit mitt andra namn! Jag alskar att bada. Vill INTE ga upp ur vattnet nar mamma eller pappa tycker det. Det ar inte alltid jag behover det heller for jag har lart mig att simma!!! Med armringar...men anda. Jag behover inte mammas eller pappas hjalp langre.
Hundsim snackar vi.

A A och O

Hej!
Nu verkar det som jag hittat en dator som funkar skapligt! Har kommer lite bilder i omgangar. Som ni marker finns det inte a a och o pa tangentbordet, alltsa de tre sista bokstaverna i alfabetet....
Forst ut: den fantastiska solnedgangen pa Koh Lanta:

Bild på mig och Ascot

Koh Kradan

Hallå där,

Jag har varit borta från bloggen ett par dar. Kände att jag ville ta det lite lugnt med skrivandet, man vill ju inte lämna ut sig för mycket.

Nu är jag riktigt sugen på att berätta för Er att min kompis Ascot är på plats och att vi tillbringar dagarna på Koh Kradan, dit vi anlände i en båt under full storm, Ni kan ju förstå mammas blick under båtresan, ha ha ha!!! Pappa sa att jag somnade direkt när vi kastade loss. Ja annars gör vi inte så mycket mera på semester än vaknar, äter frukost, badar, äter lunch, sover, vaknar, badar, balkongmys, äter middag, sover för natten...

Är det något Ni läsare vill veta så skriv gärna en fråga i kommentarsfältet.

Nu blire eftermiddagssuss!

Thai pancake

Häromkvällen åt jag min allra första Thai-pannkaka! Jag har sett min mamma mumsa många sådana här men jag har aldrig fått smaka. Men äntligen! Mmmmm....chokladsås fick jag på. Mums!

Solnedgången

Hej igen...

Nu har vi varit och kollat på bio eller jag menar solnedgången. Mamma och pappa envisas med att kalla nedgången "som på film" just för att den är så vacker och film brukar ju vara vackert. Bamse är vackert, det ser jag på film, varje da mellan 16.00 och 17.00 strikt! Nu blire lite mat och sedan sängen, man år ju ganska trött efter en dag i Thailand, det är jobbigt med jobbet, att vara på semester. I morgon kommer min kompis Ascot och  hans mamma och pappa till där vi är, längtar redan efter när vi får ta första doppet tillsammans! Flyg säkert nu grabben...

Kram Ester

HURRA FÖR KERSTIN !!!

Hej på Er,

Idag fyller min bästaste gammelmoster år. Det firar jag med vaniljglass. Mamma och pappa skålar i äppeljuice såklart. Hoppas Din dag blir bra Kerstin. Vi får fira mer när vi kommer hem från Thailand, då kommer jag förbi med en present som jag köpt till Dig här nere. Jag kanske tar med mig mamma och pappa också.

Puss och kraaaaaaam!

Kvällsmys

Här sitter pappa och jag på vår altan. Pappa dricker äpplejuice och jag äter müsligodis....

Instagram

Vill ni följa min resa i bilder kan ni kolla in mammas foton på Instagram. Ladda ner appen och sök på FruNisu.
Det är svårt att lägga upp bilder på bloggen. Varför vet jag inte. Nu ska jag ta mig en tupplur!

Sköööönt...

Igår (torsdag) sov vi fram till kl 11! Missade frukosten som slutade att serveras kl 10.30. Som tur var killarna i poolbaren snälla och fixade frukost till oss. Rostad macka med marmelad, yoghurt och melon blev det. Gott!
Sedan badade vi i poolen och lekte vid stranden. På kvällen tog vi en drink i solnedgången och åt mat hotellet. Jag åt ris och kyckling (EN bit för jag var inte sugen på att göra som mamma och pappa sa. Är inte mycket för det nu förtiden. Vill bestämma hälv!). Fick melon till efterrätt;)
På rummet var det iskallt när vi kom tillbaka och jag blev pigg! Dansade och sjöng Bjällerklang tills jag (och pappa) slocknade. Den drinken Mai Tai är det visst sömnmedel i verkar det som;)

Provar igen....

Något är fel

Antingen är det täckningen eller tekniken. Något är fel. Det är svårt att publicera bilder. Suck...
Hoppas det blir bättre snart.

Utkast: Jan. 10, 2013

La laanta Hideaway resort

Just nu...

Äntligen framme på Koh Lanta!

Nu har vi äntligen kommit fram. Flygresan gick jättebra. Första timmarna läste jag lite, pusslade, åt köttbullar, russin och banan. Resterande sov jag som en klubbad säl. Mamma och pappa fick väcka mig när vi skulle landa. Sedan somnade jag i bilen igen.
Bilresan till koh lanta tar drygt 2 timmar i vanliga fall. Idag tog den 3,5. Först blev vi stoppade av polisen i Krabi town. Varför? Ingen aning. Satt i bilen en halvtimme medan chauffören pratade med trafikpolisen och viftade med några papper. När vi äntligen kommit på bilfärjan som går över till lanta blev vi stillastående i 15 min på färjan för att sedan få backa av! Trasig. Suck. På en ny färja och sedan iväg. Jag somnade som tur var ifrån allt elände....

När vi nådde vårt hotell (La laanta hideaway resort) kände vi lugnet komma. Det är verkligen sååå laid back här. Thaistyle rätt igenom. Alla bara softar runt. Restaurangen spelar avkopplande musik i takt med vågornas brus. Exakt samma känsla som förra året.
Vi bor i bungalowen närmst  stranden. Och precis bredvid poolen.

Så fort jag vaknade tog jag på mig armringarna och hoppade i vattnet! Provade både pool och hav. Åh vad härligt det var!
Sedan hängde vi på altanen en stund. Vi åt middag i en dvala på en restaurang en bit bort på stranden. Mamma och pappa har sovit en timme på typ 30 timmar...zzzzzz
Imorn vaknar vi förhoppningsvis utvilade och redo gör att suga in allt vad vårt Thailand erbjuder oss.

Hörs imorn!

Kram Ester, helt slut som liten människa...

Ps. Såg apor på restaurangens tak idag!

På plats i flygplanet!

Arlanda

På väg!

Sitter i bilen på väg till Arlanda.
Tjuvsmakar lite på flygprovianten mormor skickat med...

Övar

Imorgon flyger vi till Krabi airport och vidare till södra koh lanta.
Pappa säger att jag måste ha hörlurar på mig när jag ser på film på planet. Så igår kväll övade jag. Länge... ;)
Benny-grisen ser jag. Ny favorit!